Sosyal kampanyacı, adı üstünde “sosyal konularda kampanya yapan kişi”… Bu kişi her şeyden önce parayla değil, işle ilgilenir. İlgilendiği işin, kime nasıl yarayacağını sorgular, yapacağı katkıyı önemser. Bu sorgulamada aklına, mantığına aykırı bir durum varsa kılını bile kıpırdatmaz.
Sosyal kampanyacı, öncelikle konuyu sahiplenir. Sahiplendiği konu için dur durak bilmeden çalışır. Bu anlamda biraz delidir sosyal kampanyacı, biraz işgüzar. Üstüne vazife olmayan işlere de burnunu sokar ama nerede duracağını çok iyi bilir. Oldukça meraklı ve bir o kadar da sonuç odaklıdır. Yani çözüm insanıdır. Özetle; bir işte bir sosyal kampanyacı ile çalışırsanız pişman olmazsınız.
Sosyal kampanyacı, aynı zamanda iyi bir içerikçidir. Değerli olanı “fikri” üretir. Toplumu ilgilendiren zor ve çoğu zaman “sıkıcı” konularda çalışır. En az konunun uzmanı kadar bilgiye kısa zamanda sahip olmak zorunda kalır ve bu bilgiyi edinmenin pratik yollarını bulur.
Ayrıca sosyal kampanyacı, bir ürün ya da hizmetin reklam ve tanıtımı için çok sıkı bir sosyal kampanya geliştirebilir ki bu da markalar için yepyeni bir fırsattır.
Bu arada biz, her biri değişik kafalardaki ekibimizle, sıkı bir sosyal kampanya ajansıyız.
Sibel Çelik Sözer