Ne Kafalardayız?
İçerik kraldır. Sinerji ve sadelik vazgeçilmezimiz…
İletişim sektörüne gireli 20 yıl oldu. 20 yıla neler neler sığdırmışım. Bugün dönüp bakınca ben bile şaşırıyorum. TRT’de yapım asistanlığı ile başlayan serüven, sektörün farklı alanlarında çalışmama imkan sağlayacak kadar renkli bir serüvendi. Televizyon, gazete ve reklam ajanslarında çalışmak bana muhabirlik, metin yazarlığı, televizyon programcılığı (canlı-cansız her türlüsü), yönetmenlik, yapımcılık, ajans yöneticiliği ve son olarak bu koca listeye uluslararası projelerde iletişim uzmanlığı yapma imkanı sundu.
Üniversitede iken “ne iş olsa yaparım abi” demeyin diye bize öğüt veren hocalarımıza, sektörde pek kulak asma şansı bulamadım ne yazık ki. Sanırım yelpaze biraz mecburiyetten biraz da bu işlere fazlaca kafa yormaktan ve fazlaca gönül vermekten ötürü genişledi de genişledi. Ancak bir yerde bir yanlış vardı. Bu başlıkların her biri ayrı bir uzmanlık alanı değil miydi? Evet. Kesinlikle öyle. Bundan sonraki yolumda işte tüm bu uzmanlıkların dağarcığımda bıraktığı tecrübe ile seçilmiş bir noktaya odaklandım: Değerli içerik üretimi. Mecra ve medya ne olursa olsun, benim içim esas olan bu: Fikir üretmek… Devamı ise bana göre biraz çaba ve koşuşturma ile yapılabilecek işin geri kalan ayrıntıları yani hayata geçirme meselesi.
Konumlandırmanın en az yaratıcılık kadar önemli olduğunu, sonuç odaklı, fayda odaklı yapılan işlerin başarı getirdiğini sayısız kereler test ettim. Samimiyet ve Sadelik vazgeçilmezim. “Less is more”. Dili, doğru ve etkili kullanmanın gücüne çok inanıyorum. Teknolojideki gelişmelerin sektörlere etkisi ile yakından ilgileniyorum. Öncü sektörlerle çalışmaktan büyük keyif alıyorum.
Şimdi kendimi çok özel bir noktada yeniden konumlandırdım. Üretmek için en az bir 20 yılım daha var…
Sibel Çelik Sözer